Sunday, March 3, 2013

Setiap orang ada keupayaannya

Lain orang lain kelebihannya.

Aku dulu pernah sampai terfikir, 'orang yang tak pandai main bola sepak ni mesti orang yang tak kreatif dan bodoh' ... yelah,kalau dulu bagi aku, bola sepak ni adalah sukan yang paling simple dan mudah sahaja, paling 'selemah lemah iman pon', tak kurang seseorang tu mesti boleh passing bola dengan kemas dan dengan pnuh bergaya, dan bagi aku jugak suatu masa dahulu, bola sepak ni hanya orang yang kreatif je boleh main sebab yelah, permainan ni memerlukan kecerdasan otak bagi menghasilkan gerakan gerakan yang menarik, tak macam sesetengah sukan yang lain yang hanya dengan berlatih giler2 sahaja baru seseorang tu boleh menang game, tapi bagi aku bola sepak tak macam tu, kalau ko kreatif, ko bijak, ko still boleh menang game tu walaupun badan ko takdelah besar sangat ataupun fitness ko kurang sket berbanding team lawan ko, because its all about your creativity and of course pengalaman ko sendiri... dan satu lagi bola sepak ni menarik bagi aku mungkin yelah kan sebab bola sepak ni permainan berpasukan, ianya lebih seronok bila kita main dengan rakan2 yang ramai . but really, bola sepak bukan macam game berpasukan yang lain, its all about creativity and inttelligence. dan bola sepak jugak adalah game yang mana ko akan secara terus menyentuh bola tersebut dari kaki ko, which means ko tak gunakan apa2 alat lain macam contoh kayu hoki, atau raket badminton, atau lain2 peralatan. Ianya suatu game yang amat seronok dan best gila, kalau nak cerita tentang bola sepak ni memang tak habis lah, aku akan katakan yang bola sepak adalah game yang paling best dan interensting gila lah, siapa yang tak cuba atau tak pernah main memang rugi laa. hahah :) kegilaan aku terhadap bola sepak ni sampaikan aku banyak kali termimpi mimpi yang aku akan menyarung jersi kebangsaan malaysia dan beraksi di tahap antarabangsa tapi apakan daya, tugas yang lebih berat menanti untuk dilaksanakan. heheh.

Tapi, lain orang lain kelebihannya, pandangan aku tentang orang yang tak pandai main bola ni adalah orang yang bodoh dan tak kreatif meleset apabila aku tengok kawan aku yang sorang ni terer main bola tampar tapi aku noob gila main bola tampar, walhal, dalam game bola sepak kawan aku yang orang ni takdelah power mana, ini membuktikan pada aku, yang lain orang lain bidangnya, mungkin di suatu sudut aku hebat, tapi di sudut lain aku adalah orang yang paling noob gila.

So, dont mess with other people, because they have their own ability.. and, dont think that ur opinion before is the best, still think and think and thinking, u might be the interesting people :D , have fun B)

No comments:

Post a Comment